6.6.09

Kościół pw. Matki Boskiej Bolesnej

Moim zdaniem najpiękniejszy kościół na świecie.
Historia.
Niech przemówią obrazy:


boczne wejście:

nawa główna:


wejście główne:

"pralnia" ;) :

stacja Drogi Krzyżowej (nie udało mi się uchwycić zbyt dobrze, mieni się w świetle):

boczny ołtarz św. Łazarza:

ławki:

Ewangeliarz:

Gwóźdź programu. Kopia "Piety" Michała Anioła. Kocham tę rzeźbę:

chrzcielnica:


ołtarz św. Józefa:

ambona:

chór:

Kilka lat temu kościół przeszedł gruntowny remont. Zostawiono na pamiątkę pas starej posadzki:

ołtarz św. Antoniego:

grota (kopia tej z Lourdes):

front:



Poznań, ul. Głogowska 97

10 komentarzy:

  1. Przepiękny, szalenie gustowny, podoba mi się, że te ołtarze są z białego piaskowca to daje wspaniały efekt. Do tego ta kopia Piety Michała Anioła w głównym ołtarzu cudnie. No i ogólnie kościół taki nieprzeładowany a to co ma być jest, biały piaskowiec ołtarzy, chrzcielnicy, kazalnicy i ciemne drewno konfesjonałów i ławek, chyba proboszcz też musi mieć poczucie smaku z najwyższej półki, że nie zapaskudził tego surowego a bogatego piękna nadmiarem kolorowych dodatków. Szczerze to baaardzo mi się podoba. Odwiedzę go kiedyś chyba...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kościół piękny.
    Świetne zdjęcia z wnętrza!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamila, uwielbiam tę oszczędność barw...
    Dominika, dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj:) Dziękuję za piękny spacer po Poznaniu! Architektura, kościoły o klasycznych wnętrzach, urocze kamienice a do tego dział kulinarny i rzecz o poznańskiej mowie - z przyjemnością poznawać będę Twoje piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie, jest piękny, ale moim ulubionym jest kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa i św. Floriana na Jeżycach, z powodów pewnie czysto subiektywnych, bowiem jest to moja parafia:) Nie wiem czy wiesz, ale jest tam taka sama chrzcielnica - kolorowa jednakże. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie, nie wiedziałam o tym. Na Jeżycach bywam tylko w celach weterynaryjnych (Maf ma tam weterynarza) i zawsze jest na szybko. Wiem jednak, że w piątek rusza procesja od Was do miasta w związku z uroczystością Serca Pana Jezusa. W MBB lubię najbardziej tę monotematyczność w kolorach - nie jest pstrokato i nic nie przeszkadza się skupić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam ten kościół od podszewki. Miałam w nim Chrzest, I Komunię i Bierzmowanie. I chyba ślub też będę w nim brała...
    Oczywiście to moja parafia, a muszę powiedzieć, że byłam chyba we wszystkich kościołach w Poznaniu ale MBB najbardziej mi pasuje :)
    Pogratulować świetnych zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  8. No nie spodziewałam się! "Moja" kapliczka tu? Podobne zdjęcie na moich stronach!
    Ja kiedyś "od Anny", kiedyś z Poznania, teraz z wiochy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj! Nie sądziłam, że ujrzę tę kapliczkę na innym blogu, niż mój!
    Pozdrawiam Ciebie i mój daleki Poznań.

    OdpowiedzUsuń

Moderacja komentarzy jest włączona, by uniknąć linków do podejrzanych stron oraz by żaden komentarz nie umknął mojej uwadze :)